ستاد آسيا ويژن با حضور رييس آكادمي ملي فوتبال ايران در استانداري يزد فعاليت خود را آغاز كرد.


به گزارش یزدفردا ، اين ستاد به رياست معاون برنامه ريزي استاندار يزد و عضويت جمعي از مديران كل استان فعاليت خواهد كرد.
طرح آسيا ويژن با حضور حسين عليزاده رييس آكادمي ملي فوتبال ايران و با ابلاغ كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)، رسماً در يزد آغاز به كار كرد.
رييس آكادمي ملي فوتبال ايران در مراسم آغاز به كار اين ستاد گفت: يزد يكي از استانهاي موفق در طرح ايران ويژن و نخستين استاني است كه امسال در طرح آسيا ويژن پذيرفته شد.

دكتر عليزاده در حاشيه اين مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: راهبري طرح آسيا ويژن در ايران از جمله فعاليت‌هاي آكادمي ملي فوتبال كشورمان است و هم‌اكنون فوتبال در هشت استان كشورمان تحت پوشش اين طرح هستند و مستقيماً زير نظر AFC فعاليت مي‌كنند.
وي افزود: آكادمي ملي فوتبال ايران به منظور آمادگي بيشتر استان‌هايي كه هنوز تحت پوشش آسيا ويژن نيستند، اقدام به راه‌اندازي طرح ايران ويژن نموده كه در آن 17 استان از تجارب استان‌هاي معيني كه در سالهاي قبل به عضويت آسيا وژن درآمده‌اند، بهره مي‌گيرند.
عليزاده تصريح كرد: استان‌ يزد نيز فعاليت خود را تحت نظارت استان معين اصفهان آغاز نمود و عملكرد خوب اين استان، آكادمي را متقاعد كرد تا هيات فوتبال استان يزد را به AFC معرفي نمايد.
وي ابراز اميدواري كرد، با برقراري تعامل خوب بين هيات فوتبال استان و AFC شاهد توسعه ورزش فوتبال پايه در اين استان باشيم.
رييس آكادمي ملي فوتبال كشورمان در پاسخ به اين سئوال خبرنگار ايسنا در مورد مدارس فوتبال در كشورمان، گفت: متاسفانه نداشتن كد شناسايي برخي از مدارس فوتبال در کشور و فعاليت غير مجاز اين مدارس كه غالباً در فصل تابستان راه‌اندازي مي‌شوند، با توجه به نقش مهمي كه مي‌توانند در تربيت قشر نونهال و نوجوان داشته باشد، باعث برخي نگراني‌ها در خانواده‌ها شده بود.
وي با بيان اين كه مديريت مدارس فوتبال يكي از وظايف آكادمي ملي فوتبال است، اضافه كرد: آكادمي در راستاي شناسايي و ساماندهي اين مدارس از سال گذشته اقدام به بازنگري آيين‌نامه مدارس فوتبال و ايجاد شوراي مركزي مدارس فوتبال متشكل از مربيان فوتبال پايه كشور كرده است.
عليزاده با اشاره به برگزاري دو دوره آموزشي براي مربيان مدارس فوتبال استان‌ها، از ابلاغ مجدد آيين نامه تنظيمي مدارس فوتبال به استان‌ها در سالجاري خبر داد و گفت: خوشبختانه تاكنون 1200 مدرسه فوتبال در سطح كشور شناسايي شده‌اند و فدراسيون فوتبال در نظر دارد در سال آينده از طريق يك برنامه رسانه‌اي اين مدارس را به عنوان مدارس فوتبال معتبر به خانواده‌ها معرفي كند.
رييس آکادمي ملي فوتبال ايران از راه‌اندازي پنج آکادمي فوتبال در مناطق مختلف کشور به عنوان يكي از برنامه‌هاي سال آينده اين آكادمي خبر داد و ابراز اميدواري كرد: استان يزد با داشتن توانايي و پتانسيل‌هاي موجود يكي از اين آكادمي‌ها را در خود جاي دهد.
وي با بيان اين كه تا قبل از اين تنها باشگاه‌ها خواستار ايجاد آكادمي‌ بودند ولي اميدواريم از طريق اين برنامه، هيات‌ها با حمايت ملي به اين سمت حركت كنند، يادآور شد: تاكنون استان‌هاي اردبيل، همدان و خراسان رضوي براي ايجاد اين مراكز اعلام آمادگي كرد‌ه‌اند.
وي توسعه علمي فوتبال در كشور را از عمده فعاليت‌هاي آكادمي ملي فوتبال ايران برشمرد و اذعان نمود: در همين راستا اولين همايش بين المللي علم فوتبال با حضور 750 ميهمان در سالجاري برگزار شد كه از حدود 400 مقاله دريافت شده، 200 مقاله به داوري رفت.
وي در مورد سئوال ايسنا مبني بر ميزان حرفه‌اي شدن فوتبال در ايران، گفت: فرآيند حرفه‌اي شدن يك پروسه‌ي زمان بر است كه كشورهاي صاحب نام كنوني فوتبال جهان آن را طي نموده‌ و در اين مسير متحمل شكست‌ها و ناكامي‌هاي زيادي شده‌اند.
وي افزود: فرآيند حرفه‌اي شدن فوتبال نيازمند ابزار و سازوكارهاي حرفه‌اي است ولي متاسفانه در كشور ما اين ساز و كارها تعريف نشده است و به همين علت بارها شاهد هستيم كه تيمي از يك استان به ليگ برتر صعود مي‌كند و سپس سقوط مي‌كند.
رييس آکادمي ملي فوتبال ايران اظهار كرد: تا زماني كه دولت براي تيم‌هاي فوتبال هزينه كند و ما مديريت هزينه كنيم، فوتبال كشورمان درآمدزا نخواهد شد لذا يكسري الزامات بايد تعريف شود تا فوتبال به عنوان يك كالاي تجاري خود را نشان دهد كه در اين راستا نيز مي‌توان از دانش كشورهاي ديگر در اين خصوص استفاده كرد و به اين سمت حركت كرد.
در اين نشست "امير هاشميه" دبير هيات و "سيد عليرضا افزوني" رييس واحد آسيا وژن هيات فوتبال استان يزد توضيحاتي در خصوص اقدامات صورت گرفته براي اجراي اين طرح ارائه كردند.
ويژن آسيا مي‌تواند چشم انداز فوتبال كشورمان را با ايجاد توسعه مديريت صحيح در راستاي سيستماتيك كردن امور هيات‌ها روشن كند. اين طرح در قالب يك طرح سه مرحله‌اي( كوتاه مدت دو ساله – ميان مدت پنج ساله و بلند مدت ده ساله) پي‌ريزي شد

گزارش تصویری از مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا :































































منبع خبر "ایسنا
عکس :یزدفردا

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا